Skip Navigation
Aprikot B17

18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 - SOALAN Mengenai Aprikot ????



SOALAN Mengenai Aprikot ????

1. Kalau untuk merawat kanser berapa banyakkah biji aprikot perlu dimakan?

Mengikut Dr Kerbs, sebagaimana didalam bukunya World Without Cancer, kita perlu makan 1 atau 2 biji aprikot setiap 1 jam selain waktu tidur.Yang terbaik ialah 3 hingga 5 biji setiap 1 jam. Kualiti biji aprikot perlu diambil kira untuk menentukan berapa bilangan biji aprikot yang patut diambil setiap hari.

Bagi pesakit kanser, bilangan minima ialah 8 biji aprikot setiap 4 jam.Bagi tujuan pencegahan, memadai untuk ambil 5 hingga 10 biji sehari.

2. Apa beza biji aprikot mentah dengan biji aprikot dalam bentuk serbuk atau kapsul macam yang AFDHAL keluarkan?

Serbuk biji aprikot mentah adalah benda yang sama dengan biji aprikot mentah, cumanya ianya telah dikisar halus untuk memudahkan penghadaman, tak perlu nak kunyah berpuluh-puluh biji. Yang dalam kapsul pula bertujuan untuk nak elakkan rasa pahit biji aprikot. Kesemua tiga bentuk ni (biji mentah, serbuk dan kapsul) adalah benda yang sama, cuma disediakan dalam bentuk yang berbeza bagi memudahkan cara memakannya. Lain orang lain cara yang dipilih. Tujuannya sama agar faedah B17 dapat dirasai oleh semua orang.

3. Adakah khasiat biji aprikot akan hilang apabila dikisar atau dikapsulkan?

Tidak, sebab ianya adalah benda yang sama tanpa melalui proses tambahan kimia atau saringan.

4. Apa maksud ekstrak biji aprikot yang dikeluarkan AFDHAL?

Ekstrak biji aprikot adalah pati biji aprikot yang telah melalui proses pengwapan bersuhu tinggi bertujuan bagi mendapatkan khasiat B17 yang banyak tanpa perlu mengambil biji aprikot dalam jumlah yang banyak.

5. Ada tak apa-apa tindakbalas atau reaksi atau kesan-kesan sampingan bila makan biji aprikot?

Sesetengah orang akan mengalami simptom loya, mual, pening, demam, panas badan, sakit tekak dan kadang-kadang sampai hilang suara, dan khayal. Ini adalah tindak balas biasa yang kita panggil 'healing crisis'.

Ianya bersifat sementara dan akan hilang secara puratanya dalam masa 1 - 2 minggu sebelum badan boleh mensesuaikan diri dengan B17. Vitamin B17 adalah komponen yang larut air, seperti gula dan garam, tidak beracun. Kalau kita makan terlampau banyak gula atau garam pun, kita akan mengalamai simptom yang sama. Mereka yang tidak disahkan ada kanser kadangkala tumbuh bisul atau bintik-bintik hitam pada angota badan. Itu tandanya B17 telah bertindakbals dengan sel-sel tisu badan yang bermasaalah. Jangan berhenti sebaliknya teruskan pengambilan kerana ia akan beransur ansur hilang.

6. Macamana nak terus makan kalau saya tak tahan dengan tindakbalas tadi?

Kalau keadaan simptom menjadi agak serius dan badan kurang berupaya untuk menahan, kurangkan dos pengambilannya tetapi dekatkan jarak. Contohnya, kalau untuk pesakit kanser disarankan ambil 4 biji kapsul setiap 4 jam sekali, tetapi kalau reaksi terlampau kuat, kurangkan kepada 2 biji kapsul setiap 2 jam sekali. maknanya kita kekalkan jumlah dos setiap hari tapi adjust kadar pengambilannya.

7. Saya dah cuba makan kapsul biji aprikot tapi lambat rasa kesannya, kenapa ya?

Ada beberapa faktor yang mungkin menjadi penyebab kepada lambatnya keberkesanan.

Pertama: Pastikan dos yang dicadangkan tu diikut. Pesakit kanser terutama di Tahap 3 dan 4 perlukan dos yang tinggi. Pastikan jumlah kapsul biji aprikot dan kapsul ektrak biji aprikot diambil mengikut panduan yang betul ataupun serbuk biji aprikot dengan serbuk B17 mengikut sukatan yang betul.

Kedua: Sel kanser mungkin diselaputi oleh protin dan lemak yang tebal. Ini menghalang B17 untuk masuk dan membunuh sel kanser. Apabila B17 terhalang dari menembusi sel kanser, ianya akan dimanfaatkan oleh sel-sel sihat dan memberikan manfaat lain tetapi tidak membunuh sel kanser. untuk memecahkan selaput protin, disarankan mengambil Bromelain ataupun dengan memakan nenas. Enzim didalam buah nenas atau Bromelain ini berupaya memecahkan selaput protin dan mengurangkan kesakitan pada bahagian kanser.

Ketiga: Badan anda mungkin kekurangan beberapa zat-zat lain seperti zync yang begitu penting untuk 'mengangkut' B17 keseluruh sel kanser. Anda boleh mendapatkan zync dari mana farmasi. pastikan juga anda mengambil Vitamin C yang cukup bagi membantu memulihkan kerosakan pada sel disebabkan kanser.

8. Boleh ke saya percaya dengan B17 biji aprikot ni untuk kanser?

In-shaa Allah. Ini kerana rawatan menggunakan biji aprikot sebagai sumber utama B17 untuk kanser ni dah lama diamalkan diseluruh dunia terutamanya disebelah Eropah, Amerika dan Amerika selatan cuma publisitinya disekat oleh undang-undang kerana kawalan monopoli bisnes syarikat pembekal ubat berasaskan dadah antarabangsa. Kajian mengenai kemampuan B17 yang banyak didapati di dalam biji aprikot ini sudahpun bermula semenjak 1950'an lagi dan dibuktikan oleh kajian susulan oleh ramai lagi pakar biologi dan perubatan alternatif diseluruh dunia termasuk dari German, Mexico, Jepun, USA dan dll. Sila rujuk bagaimana B17 bertindak ke atas sel kanser disini.

9. Bolehkah saya makan kapsul biji aprikot AFDHAL sewaktu menjalani rawatan kimoterapi? Jawapannya boleh, kerana kedua-duanya adalah rawatan yang tidak berlawanan malah bertujuan yang sama cuma rawatan menggunakan biji aprikot ini bersifat semulajadi tanpa sebarang bahan kimia.

Yang pasti, biji aprikot tidak akan memberi sebarang 'side effects' malah akan membantu mengurangkan 'side effects' dari kimoterapi. Cuma masalahnya diperingkat awal pengambilan biji aprikot, badan mungkin mengalami beberapa sindrom 'healing crisis' yang akan menyebabkan badan rasa lemah. jadi, bagi yang sedang menjalani kimoterapi, dinasihatkan kurangkan dos pengambilan biji aprikot kerana kimo juga akan menyebabkan badan menjadi lemah, kecuali bagi yang sudah tidak mengalami apa-apa masalah 'healing crisis' tadi. Mengikut pengalaman mereka yang sudah biasa mengambil biji aprikot dan terus menjalani kimoterapi, mereka tidak lagi mengalami lemah-lemah badan dan apa-apa 'side effect' lain kerana khasiat biji aprikot membantu menambahkan sistem immunisasi badan.

10. Apa istimewanya AFDHAL? Kenapa saya patut beli produk AFDHAL?

AFDHAL menawarkan produk berasaskan biji aprikot dalam beberapa bentuk bagi memenuhi kesesuaian selera, kehendak, keperluan, kemampuan pesakit kanser dan juga pengguna umum bagi tujuan pencegahan. Menyedari hakikat ramainya pesakit kanser yang menderita dan ramai juga yang kurang mampu untuk membiayai kos pembelian biji aprikot, AFDHAL menyediakan Serbuk Biji Aprikot yang lebih jimat tanpa mengurangkan khasiat asal biji aprikot. Bagi pesakit kronik kanser di Tahap 3 dan 4, AFDHAL menyediakan produk biji aprikot yang berdos tinggi seperti ORADALIN & Amigdalin.

Menyedari bahawa rakyat Malaysia menggemari minuman susu kambing sebagai amalan harian, AFDHAL mengambil inisiatif menambah khasiat susu kambing dengan kebaikan B17 biji aprikot supaya menjadi sebahagian amalan minuman harian. Jadi B17 dapat disebar luas faedah khasiatnya kedalam pemakanan harian kita.

Selain produk biji aprikot, AFDHAL juga menyediakan 'complementaruy supplement' seperti Bromelain (bertujuan memecahkan protin pada sel kanser), DTOX (membersihkan hati dan buah pinggang dari toksin) serta Stevia (pemanis semulajadi) bagi tujuan menambah keberkesanan rawatan kanser.

AFDHAL mendapat pengesahan HALAL dari JAKIM dan juga kelulusan dari Kementerian Kesihatan Malaysia. Barangan AFDHAL dikilangkan diMalaysia dan merupakan jenama ulung yang sudah berada dipasaran Malaysia semenjak Tahun 2008. Sudah begitu ramai pesakit kanser yang sudah mendapat manfaat dari kebaikan B17 biji aprikot keluaran AFDHAL.



Set Kapsul Aprikot Vitamin B17 + Oradalin
Untuk Pencegahan serta Penjagaan Kesihatan & Kanser Tahap 1
RM 380.00



Supplemen Untuk Penjagaan Kesihatan &
Pencegahan Kanser Tahap 1, 2, 3 & 4 -




Oradalin Vitamin B17
Untuk Pencegahan serta Penjagaan Kesihatan &
Kanser Tahap 1, 2, 3 & 4 - Harga: RM 179.00




Set Aprikot - Anti Kanser - RM 381.00
Untuk Penjagaan Kesihatan, Fibroid, Cycst serta
Rawatan Kanser Tahap 1, 2, 3 & 4




Set Rawatan Lengkap Alternatif Kanser - Vitamin B17
Untuk Penjagaan Kesihatan & Rawatan Kanser
Tahap 1, 2, 3 & 4 - Harga RM 531.00




PERKONGSIAN BERSAMA – FUNGSI BROMELIN

Untuk maklumat, jika ambil B17@ biji apricot sahaja tidak berkesan. Digalakkan ambil B17@ biji apricot bersama2 Bromilin (Ekstrak Buah Nenas) barulah B17 boleh berkesan @ bertindak lebih efektif. Ramai yang merungut @ bagitau bahawa dah ambil B17 @ Kapsul B17 untuk tempoh yang lama tetapi tidak berkesan ke atas kanser.

Protokol sebenar untuk merawat kanser, di sini kena faham bahawa Bromilin sangat diperlukan bersama B17 kerana berfungsi untuk MEMECAHKAN LAPISAN PROTEIN DINDING SEL2 KANSER, KEMUDIAN BARULAH VITAMIN B17 BOLEH MASUK KE DALAM SEL2 KANSER UNTUK BUNUH SEL2 KANSER. Macam mana B17 nak masuk ke dalam sel sedangkan ada lapisan luar (ibarat baju besi) yang melindungi sel2 kanser. Harap dapat membantu anda semua lebih faham cara sebenar fungsi Bromilin & B17......


Bromelin (Brom-Q)
Enzim Pemecah Protein
Harga: RM 103.00



Dato Sarimah - Sari Age Gard

Dato Sarimah - Sari Age Gard
14. Sarimah StemCell-Produk Dato Sarimah | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 » Diet bagi Pesakit Kanser | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 » Kanser & Rawatan Alternatif | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 » SOALAN Mengenai Aprikot ????

Sarimah Signature Series
The Essence of Nature with a Touch of Science

Produk Sarimah Signature Series adalah hasil penyelidikan saintifik melalui formulasi Teknologi Tinggi Dwi Sel Induk yang diperkasa dengan Ozon.

Produk Sari Age Gard mengandungi ramuan istimewa terpilih dan amalan minuman harian tanpa kesan sampingan.

Khasiat Nutrisi:

Phytocelltec™ Malus Domestica, Ekstrak Sel Induk Greengage, Glutathione, Ekstrak Biji Apricot, Ekstrak Biji Anggur, Ekstrak Prun, Ekstrak Biji Kiwi, Ekstrak Wolfberry, Ekstrak Strawberry, Ekstrak Açaí Berry, Ekstrak Beras Yis Merah, Ekstrak Saw Palmetto, Ekstrak Bawang Putih, Vitamin C Dan Kolagen Marin.

RM 180.00 RM 250.00

Jus Pati Durian Belanda-Jus Annona

Jus Pati Durian Belanda-Jus Annona
14. Sarimah StemCell-Produk Dato Sarimah | 15. Pati Daun Belalai Gajah- Produk Uturn | 17. Jus Pati Durian Belanda-Jus Annona | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 » Diet bagi Pesakit Kanser | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 » Kanser & Rawatan Alternatif | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 » SOALAN Mengenai Aprikot ????


Jus Annona diformulasikan dari 100% buah Durian Belanda asli dan di tambah Delima, Kurma dan Madu lebah. Ia diformulasi dengan saiz nano-partikel yang memberikan penyerapan yang lebih cepat ke sistem badan.

Buah Durian belanda mengandungi khasiat semulajadi dan selamat di amalkan tanpa kesan sampingan.

Durian Belanda juga adalah minuman amalan zaman nenek moyang kita dulu dan di amalkan secara tradisi hingga ke hari ini. Walaupun dalam bentuk jus, khasiat durian belanda tetap terpelihara.

Jus Annona sesuai utk semua peringkat umur, Lelaki dan Perempuan beri harapan baru utk kesembuhan tanpa kesan sampingan.

Revolusi pertama di Malaysia, Jus ANNONA berasaskan Pati Durian Belanda dikeluarkan dalam bentuk sachet yang sangat sedap dan mudah di makan. Hanya koyakkan sachet dan minum.

Jus Pati Durian Belanda Annona juga ditambah ramuan lagi dengan bahan-bahan terpilih seperti Delima, Kurma, Madu lebah dan ia berbeza formulasi ramuan nya berbanding Jus Durian Belanda dipasaran.

Jus Annona Formulasi
100% Pati Durian Belanda


Walaupun dalam bentuk jus, khasiat durian belanda tetap terpelihara.


Cara minum yang mudah
Setiap sachet telah di sukat 2 Sudu Jus Annona
Hanya koyak kan Sachet & terus minum.
Tak perlu di bancuh. Mudah dibawa ke mana2.

RM 98.00

BROMELAIN WITH QUERCETIN AFDHAL - (Brom-Q)

BROMELAIN WITH QUERCETIN AFDHAL - (Brom-Q)
14. Sarimah StemCell-Produk Dato Sarimah | 15. Pati Daun Belalai Gajah- Produk Uturn | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 » Cara Vitamin B17 bertindak merawat kanser | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 » Diet bagi Pesakit Kanser | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 » Kanser & Rawatan Alternatif | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 » SOALAN Mengenai Aprikot ???? | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 » Set Terapi Kanser - Aprikot Vitamin B17

KLIK Gambar Untuk Info Lanjut


KELULUSAN KKM: MAL13115078T



BROMELAIN WITH QUERCETIN (Brom-Q)

Brom-q - Kandungannya yang kaya dengan enzim bromelain membantu keberkesanan dan kelancaran pembunuhan sel-sel kanser. Ianya membuka selaput protin yang melindungi sel-sel kanser.

Sel kanser diselaputi oleh protin dan lemak yang tebal. Ini menghalang B17 untuk masuk dan membunuh sel kanser. Apabila B17 terhalang dari menembusi Sel Kanser, ianya akan dimanfaatkan oleh sel-sel sihat dan memberikan manfaat lain tetapi tidak membunuh sel kanser.

Untuk memecahkan selaput protin, disarankan mengambil Bromelain ataupun dengan memakan nenas. Enzim didalam buah nenas atau Bromelain ini berupaya memecahkan selaput protin dan mengurangkan kesakitan pada bahagian kanser.

Khasiat Bromelain (Brom-Q)

◾ Mengelakkan penyakit kanser.
◾ Mengelakkan penyakit jantung.
◾ Meningkatkan tenaga.
◾ Mengurangkan bengkak.
◾ Memperbaiki kapilari yang rapuh.
◾ Mematikan virus.
◾ Mendetoks hati.
◾ Mengurangkan kesakitan akibat arthritis.
◾ Membantu penghadaman
◾ Mengurangkan sakit uluhati.
◾ Mengurangkan masalah bronchitis yang kronik, alahan dan resdung.
◾ Melegakan gejala yang berkaitan dengan penyakit gout.
◾ Melegakan sindrom ‘carpal tunnel’ iaitu bengkak dan kesakitan pada jari-jari.
◾ Melegakan kecederaan ringan dan mempercepatkan proses penyembuhan pada luka.
◾ Mengurangkan gejala-gejala ekzema iaitu ruam-ruam yang gatal.
◾ Enzim bromelain bertugas sebagai penghadam protein dalam tubuh.

Setiap kapsul mengandungi:
350mg ekstrak Bromelain
100mg ekstrak Quercetin

Cara makan:
1 - 2 kapsul selepas makan / 15 minit sebelum makan Kapsul Aprikot utk lebih kesan

Harga : Rm 103.00 - 90 kapsul

RM 103.00

Kapsul Apricot Seeds' Afdhal

Kapsul Apricot Seeds' Afdhal
14. Sarimah StemCell-Produk Dato Sarimah | 15. Pati Daun Belalai Gajah- Produk Uturn | 17. Jus Pati Durian Belanda-Jus Annona | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 » Cara Vitamin B17 bertindak merawat kanser | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 » Diet bagi Pesakit Kanser | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 » Kanser & Rawatan Alternatif | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 » SOALAN Mengenai Aprikot ???? | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 » Set Terapi Kanser - Aprikot Vitamin B17

KLIK Gambar Untuk Info Lanjut


KELULUSAN KKM: MAL10080124TC



Kapsul 'Apricot Seeds' Afdhal diperbuat dari 100% biji aprikot yang pahit. Biji aprikot yang sangat kaya dengan B17 atau amigdalina sangat disyorkan untuk makanan tambahan harian untuk tujuan kesihatan umum.

Komponen Vitamin B17 atau Amgdalin berfungsi sebagai agen kimoterapi semulajadi yang mampu melawan kanser secara efektif . Berdasarkan kajian saintifik dan ujian klinikal yang dilaksanakan, B17 atau amgdalin mampu merawat dan memulih masalah sistem metabolik dan menstabilkan sistem tubuh badan yang berfungsi secara tidak normal.

Keberkesanan B17 dalam merawat dan mencegah pelbagai jenis penyakit kanser dan penyakit kronik yang lain telah jelas terbukti dan diakui ramai.

Kajian yang dibuat lebih dari 50 tahun diseluruh dunia mendapati ianya adalah rawatan alternatif terbaik bagi penyakit kanser dan beberapa klinik di Mexico mempunyai rekod cemerlang dengan kejayaan 100% merawat pesakit kanser.

Setiap kapsul mengandungi 450mg biji aprikot yang dikisar halus.

Setiap botol mengandungi 150 biji kapsul.

Cara makan:

Bagi pesakit kanser: 4 kapsul diambil setiap 4 jam sehari

Bagi pesakit lain/ tujuan kesihatan: 2 kapsul setiap pagi dan malam.

RM 99.00

Kapsul Oradalin Aprikot Vitamin B17 (Ekstrak Biji Aprikot)

Kapsul Oradalin Aprikot Vitamin B17  (Ekstrak Biji Aprikot)
14. Sarimah StemCell-Produk Dato Sarimah | 15. Pati Daun Belalai Gajah- Produk Uturn | 17. Jus Pati Durian Belanda-Jus Annona | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 » Cara Vitamin B17 bertindak merawat kanser | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 » Diet bagi Pesakit Kanser | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 » Kanser & Rawatan Alternatif | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 » SOALAN Mengenai Aprikot ???? | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 » Set Terapi Kanser - Aprikot Vitamin B17

KLIK Gambar Untuk Info Lanjut


KELULUSAN KKM: MAL12105013T



KAPSUL ORADALIN AFDHAL adalah B17 dalam bentuk yang berkepekatan tinggi yang juga dikenali sebagai Amigdalin. Untuk kesihatan umum, anda hanya perlu makan dosej yang sangat kecil sahaja sehari yang bersamaan dengan lebih kurang 15 biji aprikot.

Bagi pesakit kanser pula, lebih banyak vitamin B17 yang boleh dimasukkan kedalam tubuh tanpa perlu makan dosej yang banyak.

Mengikut pengkaji dan pengamal luar negara yang juga merupakan pakar dalam dunia vitamin B17 ini, apabila kanser sudah berada di tahap di mana sel kanser telah merebak keluar dari tempat mula-mula ianya menyerang pesakit, kandungan B17 dalam bentuk konsentrasi yang tinggi di perlukan oleh pesakit untuk menyerang sel-sel kanser tersebut.

Cara Makan:
Pesakit kanser: 3 - 6 biji sehari selepas makan (Setiap 4 jam)
Kesihatan umum: 1 biji kapsul sehari selepas makan

RM 179.00

Set Kapsul Aprikot Vitamin B17 + Oradalin

Set Kapsul Aprikot Vitamin B17 + Oradalin
14. Sarimah StemCell-Produk Dato Sarimah | 15. Pati Daun Belalai Gajah- Produk Uturn | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 » Diet bagi Pesakit Kanser | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 » Kanser & Rawatan Alternatif | 18. Produk Aprikot Afdhal Vitamin B17 » SOALAN Mengenai Aprikot ????

KLIK Gambar Untuk Info Lanjut

Set Kapsul Aprikot Vitamin B17 + Oradalin

Untuk Pencegahan serta Penjagaan Kesihatan & Kanser Tahap 1 RM 360.00

Bagi pesakit kanser, perlu untuk mendapatkan lebih banyak vitamin B17 untuk tubuh untuk melawan sel kanser

Mengikut pengkaji dan pengamal luar negara yang juga merupakan pakar dalam dunia vitamin B17 ini, apabila kanser sudah berada di tahap di mana sel kanser telah merebak keluar dari tempat mula-mula ianya menyerang pesakit, kandungan B17 dalam bentuk konsentrasi yang tinggi di perlukan oleh pesakit untuk menyerang sel-sel kanser tersebut.

RM 360.00
Pages: | 1 |